dolittle's diary

DOLITTLE'S DIARY

Jackie

Jackie (hij heette in Spanje Blackie) is op ongeveer 1-jarige leeftijd zwervend aangetroffen op straat. Men heeft een paar dagen achter hem aangejaagd en uiteindelijk liep hij zich vast tussen twee huizen en is hij met een haak ingevangen en naar een shelter in Noord-Spanje in de buurt van Santiago gebracht. Aldaar heeft hij bijna 2 en een half jaar gezeten. Geen enkele bezoeker had interesse in hem waardoor hij maar bleef zitten, terwijl al zijn vriendjes en vriendinnen voor en na opgehaald werden. Spanjaarden houden blijkbaar niet van zwarte honden. Jackie werd steeds banger en onzekerder. De shelter vroeg de Nederlandse opvangorganisatie een tehuis binnen Nederland voor hem te zoeken en hij is een paar weken in een gastgezin in Ede geweest.

In februari overleed vrij plotseling onzer labrador Diesel. Onze tweede hond Kensi was erg verdrietig en wij merkten dat zij helemaal uit haar doen was als wij haar even alleen lieten. Wij gingen op zoek naar een tweede hond. Wij kregen een puppy van een golden retriever aangeboden. Een aandoenlijk lief hondje maar we besloten dit hondje niet te nemen; deze zou toch wel een gouden mand krijgen. Wij hebben drie dates gemaakt voor Kensi met rescuehonden (uit Spanje), een in Sittard, een in Eede en een in Leiden. Met de hond uit Ede klikte het meteen en dat was Jackie.

Jackie woont nu al 5 weken bij ons en wij merken hoe onzeker en angstig hij is en moet zijn geweest. Bij elk onverwacht geluid en beweging springt hij weg. Maar wij merken ook dat geduld en hem zelf laten komen de beste weg is. Elke dag gaat het iets beter en wordt hij iets minder angstig en iets vrijer en blijer.

Wij zijn erg blij met Jackie en hopen hem een mooi leven te kunnen geven.

Dr. Dolittle tot leven in avonturenfilm

Dolittle is een Amerikaanse fantasy-avonturenfilm uit 2020 onder regie van Stephen Gaghan. De film is gebaseerd op het gelijknamige personage uit de kinderboekenreeks van Hugh Lofting.

De film speelt zich af in het Engeland van het victoriaans tijdperk. Dierenarts en weduwnaar John Dolittle kan met dieren praten. Op een dag wordt hij gevraagd om de zieke koningin Victoria te helpen. Hij ontdekt dat ze vergiftigd is. Om haar te redden, begint hij samen met zijn exotische dieren aan een avontuurlijke zoektocht naar een tegengif.

Robert Downey Jr. brengt het beroemde personage Dr. Dolittle tot leven in deze epische 3D-avonturenfilm. De excentrieke Dr. John Dolittle leeft in Dolittle Manor met alleen zijn exotische dieren als gezelschap. Wanneer de jonge Koningin Victoria ziek wordt, gaat Dolittle op zoek naar een geneesmiddel dat alleen te vinden is op een mythisch eiland. Tijdens deze reis beleeft hij samen met zijn bijzondere dierenvrienden gevaarlijke avonturen, waarbij hij oude vijanden tegenkomt en hij nieuwe wonderlijke wezens ontdekt.

Op deze zoektocht krijgt de dokter gezelschap van een jonge leerling en een bonte stoet aan dierenvrienden, waaronder een paniekerige gorilla, een enthousiaste maar onnozele eend, een cynische struisvogel, die continu kibbelt met een vrolijke ijsbeer, en een eigenwijze papegaai.

omdat élk dier goede zorg en gezondheid verdient!